به روزترین رنگ کابینت

دسته بندی :بلاگ, کابینت 10 خرداد 1402 تیم محتوای مهام چوب 92

به روزترین رنگ کابینت

رنگ ها معنای زندگی را تغییر می دهند؛ زیبایی و جلوه های خاصی به زندگی می بخشند. دنیای رنگ ها عمیق و گسترده است و هر کدام می توانند ما را به وجد بیاورند یا غمگین کنند. با توجه به اینکه خصوصیت هر رنگ منحصر به فرد است، تاثیرات متفاوتی بر سبک و زندگی ما دارند پس باید در انتخاب رنگ کابینت خود دقت کنید.

در دنیای دکوراسیون انتخاب رنگ بسیار اهمیت دارد. یکی از مهمترین آیتم ها برای داشتن دکوراسیون زیباتر، انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه می باشد.

کابینت در آشپزخانه نقش مهمی دارد. در بدو ورود به آشپزخانه نظر همه ما به کابینت ها جلب می شود.

با توجه به اینکه همه ما دوست داریم چیدمان خانه هایمان مطابق به روزترین ترندهای دنیا باشد، تصمیم گرفتیم در این مقاله درباره به روزترین رنگ کابینت با شما صحبت کنیم.

رنگ های ترند آشپزخانه و کابینت

شاید پر دغدغه ترین انتخاب برای آشپزخانه، انتخاب رنگ کابینت ها باشد. نمای آشپزخانه و کابینت ها همیشه در دیدرس قرار داد؛ از این رو باید در انتخاب رنگ آن بسیار دقت کرد و سلیقه به خرج داد.

متاسفانه امروزه اکثر خانه ها متراژهای پایینی دارند و همین موضوع باعث محدود شدن انتخاب ها می شود. زیرا همانطور که در مقاله های قبلی اشاره کردیم، کابینت رنگ تیره مناسب آشپزخانه با فضای کوچک نیست.

کابینت رنگ سفید

شاید بهترین رنگ را برای کابینت بتوان سفید اعلام کرد. رنگ سفید با توجه به اینکه جز رنگ های روشن است، هر آشپزخانه ای را بزرگتر نشان می دهد. همچنین به راحتی با سایر رنگ ها ست می شود. در واقع شما اکسسوری های مختلف را می توانید با رنگ سفید ست کنید و نگران از مد افتادن آنها نباشید.

در کنار این موارد از دیرباز رنگ سفید نماد پاکی، طراوت و تمیزی بوده است. این رنگ روحیه را زنده تر نگه می دارد. برای درک این موضوع بهتر است آن را با رنگ سیاه مقایسه کنید!

اگر خانه ای دارای پنجره و نور نباشد باز هم رنگ سفید بهترین انتخاب می باشد.

اما شاید شما جز آن دسته از افراد باشید که تمایلی به رنگ سفید برای کابینت نداشته باشید. پس در ادامه همراه ما باشید تا با سایر رنگ های ترند کابینت آشنا شوید.

کابینت رنگ بژ یا خاکستری

رنگ هایی مانند بژ یا خاکستری در دسته رنگ های خنثی قرار می گیرند. یکی از خوبی های رنگ های خنثی این است که با سایر رنگ ها به راحتی ترکیب می شوند و هارمونی خوبی ایجاد می کنند.

برای طراحی یک آشپزخانه ایده آل می توانید از ترکیب این دو رنگ با سایر رنگ ها استفاده کنید. این رنگ ها جزء به روزترین رنگ ها به حساب می آیند و دکوراسیون های مختلفی می توان با آنها ست نمود.

رنگ های خنثی هم همانند رنگ سفید به بزرگتر نشان دادن فضا کمک می کنند. این رنگ ها معمولا سلیقه بسیاری از افراد است. به همین علت به راحتی می توانید با سایر اعضای خانواده هم نظر شوید.

کابینت چوبی یا رنگ چوب

اگر سری به تاریخچه کابینت های آشپزخانه های قدیمی بزنید حتما در میان آنها چوب را مشاهده می کنید. از گذشته های دور همیشه چوب پایه ثابت آشپزخانه ها بوده است. طراوت و زیبایی چوب هیچ گاه از بین نمی رود و همیشه جزء به روزترین کابینت ها محسوب می شود.

رنگ کابینت

کابینت های چوبی یا رنگ چوب عموما قهوه ای هستند ولی در طیف های مختلف روشن تا تیره به کار برده می شوند. به طور مثال بهتر است برای خانه هایی که فضای آشپزخانه شان کوچک است از رنگ های قهوه ای روشن استفاده کنید. عموما خانه هایی که دارای نور بسیار زیاد هستند، از چوب های تیره استفاده می کنند.

چوب های تیره حس نوستالژیک و اصالت طبیعی را زنده می کنند.

کابینت آبی تیره

در سال 2020 آبی تیره رنگ ترند کابینت ها شده وبد. آبی در خانواده رنگ های سرد قرار دارد و فضا را بسته تر و تاریکتر نشان می دهد. رنگ آبی نمی تواند نور را به خوبی بازتاب کند. اما اگر از آبی در کنار سایر رنگ ها مثل سفید استفاده کنید می توانید مشکل تیره بودن را حل کنید.

بهتر است جزیره آشپزخانه را رنگ آبی تیره انتخاب کنید و برای سایر کابینت ها از رنگ های روشن استفاده نمایید.

سخن نهایی

سبک کابینت های شما اهمیت زیادی دارد. به طور مثال کابینت های کلاسیک خیلی با رنگ های روشن زیبا نمی شوند و جلوه ندارند. اما در کابینت های مدرن دستتان برای انتخاب رنگ کابینت باز است. شاید در طول عمرتان کابینت کلاسیک قرمز را هیچ گاه نبینید! اما کابینت مدرن قرمز تنها هم طرفداران خود را دارد.

از کابینت های کلاسیک برای فضاهای بزرگ استفاده می شود زیرا به راحتی می توان روی آنها نقش و نگار ایجاد کرد. اما بهترین گزینه برای آشپزخانه های متراژ پایین، کابینت های مدرن است.

امروزه کابینت های مدرن با توجه به اقتصادی تر بودنشان طرفداران زیادتری دارند. همچنین با توجه به اینکه امروزه خانه ها متراژهای کمتری دارند و فضایی که برای آشپزخانه شان در نظر گرفته می شود محدود است بهترین گزینه کابینت های مدرن هستند.

پس با خیال راحت رنگ های روشن را با ترکیب رنگ هایی که دلتان می خواهد انتخاب کنید. اما اگر به دنبال به روزترین رنگ ها هستید، پیشنهادهایی که در بالاتر برایتان ارائه کردیم را مد نظر قرار دهید.

امیدواریم با کمک این مقاله بتوانید یک خانه رویایی و زیبا برای خود طراحی و چیدمان کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه کابینت می توانید از سایر مقالات ما استفاده کنید.

تیم محتوای مهام چوب

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه: