کابینت تک رنگ یا دو رنگ؟

دسته بندی :بلاگ, کابینت 21 خرداد 1402 تیم محتوای مهام چوب 123

کابینت تک رنگ یا دو رنگ؟

انتخاب رنگ کابینت یک موضوع بسیار مهم است؛ زیرا شما نمی توانید دائما رنگ آن را تغییر دهید و از طرفی زیبایی آشپزخانه تا حدی زیادی به آن مربوط می شود. یکی از مهمترین چالش هایی که ایجاد می شود این است که از کابینت تک رنگ استفاده کنیم یا کابینت دو رنگ !

برای پیدا کردن پاسخ این سوال باید به توضیح درباره مزایا و معایب هر کدام از این رنگ ها بپردازیم. سپس شما با خواندن آنها و تجزیه و تحلیل های لازم می توانید آگاهانه رنگ کابینت های آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

کابینت تک رنگ

از دیرباز تاکنون کابینت های تک رنگ طرفداران زیادی داشته است. اما امروزه با توجه به تغییرات تکنولوژی و …. خیلی از ما تصور می کنیم کابینت های تک رنگ دیگر محبوبیت لازم را ندارند. به اصطلاح از مد افتاده اند!

اما در واقعیت این چنین نیست. کابینت های یک رنگ می توانند محیط آشپزخانه را زیبا و یکدست جلوه دهند.

اما انتخاب رنگ بسیار اهمیت دارد. ما در سایر مقالات به صورت مفصل به توضیح درباره رنگ کابینت پرداخته ایم.

به طور مثال انتخاب رنگ سفید برای کابینت مزیت های زیادی دارد. در وهله نور را به خوبی منعکس می کند، فضای آشپزخانه را بزرگتر و دلبازتر می کند.

اما اگر انتخاب شما رنگ آبی باشد، حس سرما به شما منتقل می شود. شاید پس از گذشت تایم زیادی بعد از نگاه کردن به آنها احساس کنید ماهیچه هایتان منقبض شده اند.

رنگ نارنجی می تواند حس گرما را انتقال دهد اما با روحیه همه اعضای خانواده تا حد زیادی همخوانی ندارد.

پس باید برای انتخاب رنگ با اعضای خانواده مشورت کنید؛ زیرا همه شما می خواهید از فضای خانه استفاده کنید.

مزیت های کابینت تک رنگ

ایجاد محیط یکدست و خلوت

تک رنگ بودن باعث می شود محیط آشپزخانه یکدست به نظر بیاید. شما در چنین محیطی بی نظمی را کمتر احساس خواهید کرد. اگر فضای آشپزخانه کوچک است، انتخاب کابینت تک رنگ و ترجیحا روشن بهترین گزینه خواهد بود.

هزینه مقرون به صرفه

معمولا هزینه ای که برای کابینت دو رنگ خرج می شود بیشتر از کابینت تک رنگ است. اگر بودجه ای که در اختیار دارید محدود است به سراغ کابینت های تک رنگ بروید.

معایب کابینت تک رنگ

در کنار مزیت هایی که برای کابینت یک رنگ بیان کردیم، معایب آن را نیز باید بگوییم تا آگاهانه تر دست به انتخاب بزنید.

شاید یکی از معایب را بتوان یکدستی کامل کابینت ها و خستگی چشم پس از طولانی مدت بیان کرد. بسیاری از افراد از تماشای یک رنگ برای طولانی مدت کلافه می شوند. پس باید روحیات خود را در این حالت حتما در نظر بگیرید.

علی الخصوص اگر در انتخاب رنگ دقت کافی به خرج نداده باشید، دلزدگی تان بیشتر خواهد شد.

به طور مثال افرادی که تصمیم می گیرند رنگ کابینت های خود را قرمز یا مشکی انتخاب کنند، بدون شک پس از گذشت مدت زمانی چشم شان اذیت خواهد شد. حتی رنگ آبی به تنهایی می تواند بعد از مدتی حس افسردگی را منتقل کند.

پس یادتان باشد همیشه انتخاب یک رنگ خوب نیست و باید هوشمندانه تر دست به انتخاب بزنید.

اکثر خانه هایی که به سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک طراحی شده اند دارای کابینت های تک رنگ هستند. اما در خانه های مدرن کابینت های دو رنگ بیشتر به چشم می خورد.

کابینت دو رنگ

به کابینتی که از دو رنگ تشکیل شده باشد، کابینت دو رنگ گفته می شود. این سبک زیبایی بیشتری دارد و چشم را دیرتر از نوع تک رنگ خسته می کند.

اما نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که کابینت های دو رنگ مناسب هر آشپزخانه ای نیستند.

در ادامه به توضیح درباره معایب و مزیت های آن می پردازیم. همراه ما باشید.

مزیت های کابینت دو رنگ

کابینت تک رنگ یا دو رنگ؟

متناسب با هر سبک خانه

از مهمترین مزیت های کابینت های دو رنگ تطابق آنها با هر سبک خانه ای می باشد. فرقی نمی کند خانه شما مدرن باشد یا سنتی! این کابینت می تواند با محیط آشپزخانه تان سازگار شود.

البته انتخاب ترکیب رنگی بسیار اهمیت دارد و باید به گونه ای باشد که با سایر دکوراسیون خانه هارمونی داشته باشد. رنگ های کرم و قهوه ای، کرم و سفید جزء پر طرفدارترین رنگ ها هستند.

جلوه بیشتر آشپزخانه

با انتخاب دو رنگ می توانید بسیاری از آیتم هایی که قصد داشتید با آنها آشپزخانه را زیباتر کنید، حذف نمایید.

کابینت دو رنگ چشم را خیلی کم خسته می کند و جذابیت بصری زیادی ایجاد می نماید.

بزرگتر نشان دادن فضا

اگر در انتخاب ترکیب رنگ های کابینت از رنگ های روشن استفاده کنید می توانید به بزرگتر دیده شدن آشپزخانه کمک کنید. به طور مثال می توانید کابینت های بالا را روشن تر و کابینت های پایین را تیره تر انتخاب کنید. اگر آشپزخانه نور داشته باشد، رنگ روشن کابینت های بالایی نور را بهتر بازتاب خواهند کرد.

افزایش قیمت خانه

شاید باورتان نشود اما کابینت های دو رنگ می تواند بر روی افزایش قیمت خانه هنگام فروش تاثیر مثبت بگذارد.

کابینت های دو رنگ نسبت به تک رنگ مدرن تر به چشم می آیند. از این رو مورد توجه بیشتری قرار می گیرند و در نتیجه شما می توانید خانه تان را با قیمت بالاتری بفروشید.

معایب کابینت های دو رنگ

اگر در انتخاب رنگ ها دقت نشود ممکن است فضای آشپزخانه با دو رنگ شلوغ تر از حالت عادی نشان داده شود. همچنین کابینت دو رنگ برای آشپزخانه هایی که متراژ پایینی دارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود. زیرا محیط را شلوغ و کوچک نشان می دهند و همان خستگی کابینت های تک رنگ را در پی خواهند داشت.

سخن نهایی

ما درباره مزیت ها و معایب کابینت های دو رنگ و تک رنگ برای تان توضیحات لازم را ارائه دادیم. در وهله اول سلیقه خود را در نظر بگیرید و با کمک گرفتن از نکاتی که عنوان کردیم بهترین آشپزخانه را برای خود طراحی کنید. امیدواریم در این مسیر گمراه نشوید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

در صورتی که به مشاوره بیشتر نیاز دارید با ما از طریق راه های ارتباطی در تماس باشید.

تیم محتوای مهام چوب

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه: